duminică, 29 septembrie 2013

Un inceput

Am fost intotdeauna atras de carti. Iar de pe la 17-18 ani, cand am descoperit in casa unor prieteni de familie, descendenti ai vechii aristocratii romanesti, cartile vechi, legate in piele, am devenit un colectionar de astfel de carti. Ma rog, "colectionar" e poate prea mult spus, tinand cont de veniturile mele modeste de licean, student si apoi bugetar, dar ceea ce imi lipsea - si imi lipseste inca - in materie de achizitii valoroase compensam in perseverenta, cautare si placere bibliofila. O vreme am colectionat in special carte veche de psihologie, domeniul meu de activitate, dar treptat sfera mea de interes s-a tot largit - si am coborat in timp tot mai mult. Simt insa nevoia de comunica cu alti colectionari, pentru placerea impartasirii aceleasi pasiuni, pentru a-mi cristaliza propriile optiuni, pentru a invata de la ceilalti si, nu in ultimul rand, pentru a ma compara - caci fara comparatie, riscam se ne pierdem simtul masurii, sa ne credem cei mai grozavi si sa cadem in ridicol.

Am incercat timp de cateva ore sa caut pe net un blog sau un forum romanesc dedicat bibliofiliei. Nu am gasit. Poate exista si ar fi trebuit sa caut mai mult. De aici, ideea acestui blog. Sunt insa destul de comod si recunosc ca as fi preferat sa citesc un blog de bibliofilie, nu sa il scriu. As fi preferat postura de musafir celei de gazda. Dar...  trebuie sa fie un inceput in toate.

As incepe asadar prin a va intreba daca stiti de existenta altor bloguri similare. Cine, unde si despre ce. Intre timp, imi voi acorda ragazul de a ma gandi mai bine la ceea ce ar putea constitui subiecte interesante pentru bibliofili.


O precizare. Mi-as dori, in eventualitatea in care acest blog va atrage cativa pasionati de carte, sa creez aici un loc perfect democratic, in care sa fie loc si de pareri savante, dar si de cautari ale incepatorilor, o agora in care sa se simta bine primiti si posesorii de incunabule si colectionarii de DOX-uri (desi imi dau seama ca, orgoliile omenesti fiind cele care sunt, va fi greu sa ceri celui care are in biblioteca Pravila de la Govora sa nu il priveasca de sus pe cel care colectioneaza carte de secol XIX, iar acesta la randul sau, sa nu  se considere mai grozav decat cel care strange carte interbelica s.a.m.d.). Am citit prea multe bloguri si forumuri in care cate unul da lectii si priveste cu dispret pe ceilalti ca sa nu fiu alarmat de aceasta posibilitate. As vrea doar sa ne bucuram impreuna de pasiunea noastra comuna si, daca se poate, sa invatam ceva unii de la ceilalti, fara orgolii, ambitii si tzafne.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu